Spoedklusjes

Ik ben sinds begin dit jaar “voorzitter” van de versiercommissie.
Dit vraagt enige uitleg denk ik. De versiercommissie is een clubje mama’s op de basisschool van mijn kinderen die het als taak opzich hebben genomen om de gemeenschappelijke ruimtes van de school gezellig te maken, te versieren. Het gaat dan bv om schilderingen op de ramen die niet bij een klaslokaal horen maar ook kerstbomen opzetten. Sinds dit schooljaar trek ik deze groep samen met een andere creatieve mama.
Het is leuk om te doen maar ook vaak veel werk en tijdrovend. Vooral dit laatste lijken mn de juffen vaak te vergeten en die komen op het laatste moment nog met allerlei verzoekjes.
Zo ook dit keer.
Er is een talentendag georganiseerd op school en de kinderen kunnen iets leuks doen op een podium terwijl de hele school toekijkt. Er wordt oa gedanst, gezongen en gegoocheld.
Op woensdag was het podium al opgezet en toen bedacht een juf dat het toch wel saai was en het misschien leuk zou zijn als er nog iets van een slinger zou hangen achter het podium.
Tja het idee was inderdaad leuk en omdat mijn eigen dochter ook mee zou doen toch maar ja gezegd. Ook al wist ik al dat ik al het werk in mijn eentje zou moeten doen.
Nou ja alleen, langleven mijn moeder. Ze staat altijd weer voor mij klaar. Ook dit keer, we hebben dus gezellig samen zitten knippen en kleuren.
Misschien vinden jullie het ook wel leuk om te weten hoe je makkelijk een slinger kan maken. Bijvoorbeeld voor een verjaardag of geboorte.
image

Voorbereiding

Om te beginnen meet je de ruimte waar tussen je de slinger wil hangen. Je lint of touw moet iets langer zijn om het mooi door te laten hangen en natuurlijk om het te bevestigen.
Hoe groot je vlaggetjes worden hangt af van de hoeveelheid letters. Het makkelijkst is om de ruimte waar je slinger willen ophangen te delen door het aantal letter. En dat is de bovenmaat van het vlaggetje (het deel dat aan het touwtje komt dus).

Uitvoering
Maak mooie driehoekje van je papier.
Print de tekst in een lettertype dat je mooi vindt.
De letters kan je in kleur of zwart printen, uitknippen en opplakken.
Wil je iets spectaculairs dan kan je de letters natuurlijk ook overnemen op bv pakpapier en deze uitknippen.
Plak de letter op de vlaggetjes en probeer dat elke keer op dezelfde afstand van de bovenrand te doen.
Door de verschillende vormen van de letters vallen de zijkanten niet op maar de bovenzijde wel.

Ik heb de letters gekleurd omdat ik ze heel graag zwart wilde hebben maar geen zwart papier in huis had en de inkt van mijn printer ook leeg was.
Ook heb ik de vlaggetjes nog een randje gegeven met de zwarte stift. Hierdoor komen ze nog meer naar voren.

In elkaar zetten
Nu de vlaggetjes klaar zijn en het touw op lengte is moeten ze alleen nog aan elkaar gezet worden.
Dit kan heel makkelijk met een niet tang, dit is vooral bij een lintje erg makkelijk. Bovendien kunnen de vlaggetjes niet meer van hun plek af en dat is wel prettig anders zouden ze allemaal naar het midden toe glijden.

Hopelijk vinden jullie de uitleg makkelijk te volgen.
Om nog even een idee te geven van hoe groot de slinger eigenlijk is die ik heb gemaakt, van links naar rechts was de afstand 3 meter. 😉

Dit bericht werd geplaatst in DIY en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Spoedklusjes

  1. Mama Marijke zegt:

    Hij ziet er professioneel uit!

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie